ÄNNU BARNSKÖTARE OSKYLDIGT DÖMD!!!!!!


Ännu en gång har en människa blivit oskyldigt dömd utan att det funnits stödbevis!

Vi har många gånger läst om hur utsatta manliga förskolelärare/barnskötare är på sin arbetsplats. Många pappor har blivit oskyldigt dömda då de blivit falskt anklagade för sexuella övergrepp på sina barn.

Vi är många som är väl insatta i detta fall och vet hela historien bakom.
Tyvärr har tingsrätten valt att bortse från flertal vittnesförhör som stödjer barnskötarens historia och annat material som styrker hans oskyldighet!
De har alltså endast valt att tro på två 5-åriga flickors ord.


Vad som bl.a annat inte framkommer i domen eller alla förvridna historier på nätet är hur den ena mamman (vars dotter befunnit sig i förrådet tillsammans med barnskötaren) sedan flera år tillbaka enligt både personal och förskolechef tydligt uttryckt sitt hat gentemot män och hur hon inte accepterar att de arbetar inom förskolan.
Hon har även sagt att hon vill ha bort alla svarta. Detta är något som även hennes dotter har tagit fasta på och även berättat för personalen på förskolan.
" Alla svarta ska bort, det har min mamma sagt", detta är något som har kommit fram i vittnesförhör med 3 olika personer under rättegången.
Mamman själv är från Peru.
Barnskötarens kollegor och chef har även vittnat om hur mamman under åren har anklagat barnskötaren för att ha misshandlat hennes barn , dock har  hennes son själv nekat till detta och därmed har mamman bett om ursäkt.
Hon har alltså under flera års tid försökt att få bort den manliga barnskötaren genom olika typer av falska anklagelser som hon senare har tagit tillbaka.


Som barnskötaren själv har berättat så har hela denna sitution uppstått då han ofrivilligt har fått stånd på arbetet, som han själv säger är det ju högst olämpligt att gå omkring med erektion bland barn och kollegor varpå han därför tillslut stänger in sig i ett av personalens förråd (samtliga toaletter var upptagna) för att lätta på trycket.

Vad som sedan händer är att den peruanska flickan kommer in i förrådet vilket barnskötaren är sen att notera, därför hinner flickan se hur barnskötaren får utlösning.
När barnskötaren upptäcker flickan drar han snabbt upp byxorna och förklara att han torkat bort lite smuts och att de ska gå ut därifrån.

Senare samma kväll vid matbordet, enligt mamman, ska dottern plötsligt sagt att hon sett barnskötarens snopp och att det hade kommit smuts ur den.
Följande dag tar mamman sin dotter till förskolan som vanligt, lämnar henne inne på avdelningen och hälsar som vanligt på den anklagade barnskötaren.
Mamman vänder sig den morgonen till förskolechefen och berättar om vad hennes dotter har sagt och att hon tänker polisanmäla händelsen.

Förskolechefen har varit på ett antal förhör om detta och har även vittnat vid rättegången.
Det framkommer då klart och tydligt att mamman då har lämnat en helt annan version.
Det vill säga sanningen. Hon har berättat att hennes dotter har sett barnskötarens snopp och att han hade fått utlösning. Det hade sedan gått ut från förrådet.

Det är först under ett senare i utredningen som mamman börjat ändra sin historia och utökat historien genom att säga att hennes dotter säger sig ha rört barnskötarens snopp samt att han ska ha rört henne mellan benen.

Mamman har alltså lämnat en helt annan historia till förskolechefen än vad hon har gjort till polisen.
Vad som även bör påpekas är att mamman förbjöd flickans pappa att prata med förskolan och att hon ett flertal gånger efter sin anmälan tackade nej till att medverka på ett möte med förskolans ledning ang. händelsen .

Anledningen är väl enkel,  när man väl har börjat en lögn är det svårt att komma ihåg vad man har sagt och till vem. Antagligen är det även därför pappan har varit så tyst i sina förhör, han har bara kommenterat det hela genom att säga att han tycker om barnskötaren och att han inte vet så mycket om saken. Detta trots att både han och mamman ska ha suttit vid matbordet när dottern berättat.
Under rättegången skulle det hållas ett förhör med pappan som skulle beräknas ta ca 15-20 minuter. Förhöret tog ca 2 min då pappan sa att han inte hade pratat med sin dotter den dagen och inte hört vad hon hade sagt.

Många från förskolan har även vittnat om hur denna mamma under sina många år på förskolan har varit psykiskt instabil och ställt till med mycket dramatik för det ena och det andra, även innan den anklagade barnskötaren började jobba där.

Detta är bara några få detaljer som visar vad denna mamma går för.
Och det är skrämmande att se hur tingsrätten har valt att blunda för allt detta och alla vittnesförhör som har talat för att barnskötaren är oskyldig!!

När det gäller den andra flickan, där händelsen ska ha ägt rum på toaletten finns det ingeting som styrker hennes historia.
Vad som även bör påpekas här är att flickans föräldrar själva under utredningen har sagt att de inte vågar tro på flickans ord då hon har en tendens att prata mycket om snoppar och snippor och precis som andra barn har en livlig fantasi.
Även personalen på förskolan har bekräftat detta angående denna flicka.


När det gäller denna händelse har 2 kollegor vittnat om att barnskötaren aldrig har vart själv med flickan vid toalettbesök förutom vid detta korta tillfälle då han kom tillbaka från sin föräldraledighet och då inte kände till att flickan bara accepterade att bli torkad utav en i personalen.
När barnskötaren erbjöd sig att torka flickan har hon därför sagt "Nej, inte du!" varpå barnskötaren ropat dit sin kollega som befann sig precis utanför toaletten.

Läser man flickans berättelse så är det mycket som är väldigt oklart.
Hon säger tex att det kändes som att det var en snopp som torkade henne i rumpan, hur vet en 5-åring hur det känns?
Vi som vet hur toaletten ser ut märker dirket att det i princip är omöjligt att barnskötaren ska ha kunnat utföra en sådan handling där.
Toaletten är en barntoalett, väldigt liten och med endast ett litet skynke som hindrar andra från att se in.
Utanför toaletten är det alltid full aktivitet.
Barnskötaren ,som själv är väldigt lång, skulle då alltså ha lyckats böja sig ned mellan det lilla skynket och flickan, som säger sig ha stått med huvudet nere i toaletten, och då dragit ned sina byxor och torkat henne i rumpan med sin snopp.
Det har gjort en rekonstruktionsvideo på detta som visar att det krävs ren acrobatik för att kunna utföra detta, alternativt att barnskötaren möjlitvis lyfter upp flickan för att få chans att komma åt där.

Även här har tingsrätten valt att inte kommentera något ang rekonstruktionsvideon.
Att hans kollergor har vittnat om att det vet vilket tillfälle det gäller och att de själva hört flickan säga "Nej, inte du" och att barnskötaren ropat på sin kollega som då kom och torkade flickan istället, har tingsrätten valt att bortse ifrån och drar då istället slutsatsen att det måste handla om ett annat tillfälle isåfall.

Åter igen undrar man hur  de tänker?
Tydligen så betyder barnskötaren, förskolechefens och kollergornas ord ingenting?
Det gör däremot två 5-åriga flickors ord...

 Denna barnskötare har alltså blivit dömd till 1 års fängelse och böter för att ha onanerat på sin arbetsplats.
De har inte funnit någonting i hans dator , under alla förhör under förundersökning har det endast kommit fram saker som tyder på att han är oskyldig.

Självklart ska man inte onanera på sin arbetsplats, verkligen inte på en förskola, men man ska verkligen inte kunna dömas för sexuella övergrepp pga det!
Många tvekar nog på att det är möjligt att kunna drabbas av ofrivillg erektion när man utsätts för kyla eller temperaturskillnader,men det är ett vanligt problem.
Detta är något som har blivit bekräftat av ett flertal läkare.


Det är skrämmande att se hur folk dömer utan att ens veta hur saker ligger till. Vi vet väl alla hur media kan vinkla sanningen och framställa folk?!
Har ni aldrig tänkt tanken att folk kan bli oskyldigt dömda?!
Tyvärr är även domare och nämdemän vanliga människor som väljer att tro det dom vill tro och dömer därefter!

Förhoppningsvis blir det ett överklagande och en friande dom!

Jag är övertygad om att denna kille inte är den första som har blivit utsatt för detta!
Det är helt enkelt för farligt för män att arbeta i förskola!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur vet du om han är oskyldig? Var du på rättegången? Vad u när detta hände? Känner du den här mannen? Vittnade de andra förskolelärarna? Fick man höra den peruanska kvinnan?

Jag har hört mycket gott om den här mannen från bekanta och vänner. Men man vet tyvärr inte vad folk kan göra nu för tiden. Oavsett hur nära man står de.

Jag hoppas för flickornas skull, flickornas familj skull, mannen + hans familj skull att han inte har gjort något och att han är oskyldig.

2010-11-27 @ 20:49:11
Postat av: Anonym

Han e OSKYLDIG!!!!

Det är lätt att manipulera barn såsom mamman o förhörsledarna har gjort bara för att få pengar. Det är sjuuuukt!! Det här e det värsta man kan anklaga någon om! De har förstört en BRA människas liv!!

2010-11-28 @ 00:56:49
Postat av: Emine

Två flickor vittnade om det? Varför skulle ett barn ljuga om nåt sånt? Och hur kommer det sig att TVÅ flickor säger samma sak? Det låter som en klassisk pedofili situation. Men bara Gud vet sanningen och alla andra som bara gissar bör vara medvetna om det.



Bara för att pedofili inte snackas om och inte syns och hörs så betyder det inte att det är ovanligt. Det är sjukt vanligt och väldigt välövertäckt. Dessutom är många högt uppsatta personer inblandade.



Jag dömer inte, för Gud vet vad man måste ha upplevt i sitt liv för att drivas till att begå såna övertramp. Jag önskar offer och förövare och förövaroffer healing och jag hoppas alla kan må bra, oavsett om detta fall var pedofili eller ej.



Peace!

2010-11-28 @ 04:43:32
URL: http://eminekarakaya.blogspot.com
Postat av: Emine

Förresten betyder inte hans eventuella skyldighet att han inte är en bra människa annars. man kan vara väldigt snäll och god och ändå ha ett sexuellt problem som man inte kontrollera själv. Pedofiler har i en stor majoritet bevisats ha blivit utnyttjade själva som barn. Och pedofili är sällan något om man är stolt över, vill göra, eller ens kan kontrollera. Jag vill inte kasta paj på dom, men vi måste vara realistiska med hur saker ser ut, inte anklaga varandra.



Förreste är det elakt att svartmåla flickan och hennes mamma som "peruaner" (hur är det relevant? är ickesvenskar mindre värda eller?), rasister (ironi), lögnare, neurotiska, galna etc. Visste ni att barn som pratar ovanligt mycket om sexuella ämnen visar ett av de mest typiska tecken på utnyttjande? Om han visar sig vara skyldig, vore det inte rent ut ondskefullt att svartmåla offrena såhär? Det sista de behöver är illvilja.



Peace :)

2010-11-28 @ 04:53:36
URL: http://emine karakaya.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mannen har ERKÄNT att han runkat i ett trångt utrymme på förskolan!!! Bara det gör att han förtjänar fängelse!!!

Hade han inte velat ha någon där inne med sig hade han väl stått för dörren. Hur svårt är det att hålla dörren stängt för en 5 åring???



Han har förstört för alla män som jobbar i förskolan, och ni behövs!!!

2010-11-28 @ 10:06:04
Postat av: Anonym

Ni måste väl respektera allas åsikter. Att man tycker att det är osmakligt att runka på en förskola är något som jag tror delas av många. Jag vet att ni oxå har barn, vad skulle ni tycka om någon gjorde det där era barn befinner sig!!!!!!?????

2010-11-28 @ 10:18:58
Postat av: Emine

whoa... det är inte för oss okunniga att döma vad han förtjänar, vi vet varken killens eller flickornas fulla historia. och hat leder ingenstans. om det är pedofili är det knappast nåt han har nån makt över. såvitt jag vet iaf. låt oss hoppas att detta är guds sätt att leda alla inblandade till något bättre, så småningom.

2010-11-28 @ 10:41:35
Postat av: Anonym

om man nu inte har makt över det, vilket man då är medveten om...eller hur??... då ska man inte arbeta på en förskola!!! Då får man arbeta på en plats där man inte utsätts för situationer att utöva sin "sjukdom"... Det ansvaret måste man ta som vuxen människa!!



det är inte hat jag känner, utan medlidande för flickorna. Visst kan vi vara okunniga men så pass kunnig är jag att jag sätter barnen framför mannen. Nu när han har erkänt...

2010-11-28 @ 10:53:38
Postat av: anthony

Han är dömd för att ha sexuellt utnyttjat två små flickor. Ni berättar om en teori som den ena flickans mamma skulle ligga bakom. (en ytterst osannolik teori enligt mig och logiken). Den andra flickan då, vad är eran teori angående henne. Varför har hon sagt så om barnskötaren?



Sedan skulle jag villja veta vem du/ni är som skriver denna blogg? Ni är väldigt partiska och naiva.

Hur kan ni vara så säkra på att han är oskyldig? Familjemedlemmar?



Om en vuxen man inte har den spärren, att han inte ska onanera på sin arbetsplats där det krylar av små barn, måste det vara något fel på honom.



Ni tar väldigt lätt på det samtidigt som ni förmodligen hade tagit det väldigt hårt ifall den incidenten förfallit på era barns, eller bekanta barns dagis/förskola. Då hade ni skapat liv över hur ärrade era barn blivit.



2010-11-28 @ 12:20:05
Postat av: Emine

Ja kanske det, kanske inte. Kanske han inte var medveten, OM det ens är så att han e skyldig. Jag har medlidande för flickorna, och för den anklagade, samt alla andra offer och förövare och förövaroffer. jag tror vi alla vill se en kärleksfull och trygg värld, tillsammans kan vi komma närmre dit oxå, genom att samarbeta för något gott istället för att argumentera mot varandra.



Jag tror att oavsett så skedde guds vilja, men visst är det svårt att hålla känslorna neutrala. som ni ser kan jag själv inte hålla tyst och låta det va.



Peace!

2010-11-28 @ 12:25:44
Postat av: Anonym

Låt oss koncentrera oss på det som bevisligen har hänt: Mannnen ifråga har erkänt att han har masturberat på dagis och inte varit speciellt diskret med det heller, medveten om riskerna att bli upptäckt av ett barn och kanske en undertryckt önskan om det? Ursäkterna om "frossa" och "ofrivilliga erektioner" låter som förstaklassigt skitsnack och det är klart att ofrivillig erektion kan hända, men då behöver normala människor inte nödvändigtvis maturbera sig,och om personen ifråga nu måste masturbera sig så vore det väl mest naturligt att se till att ingen under några omständigheter kan upptäcka honom. Går man runt på dagis och känner sig upphetsad och måste masturbera har man uppenbarligen problem, och om man inte gör något åt dem(slutar sitt jobb och/eller söker hjälp) så har han säkert ett undertryckt begär att utöva sitt beteende (blottare?). Bloggen ifråga försöker tämligen illa leda bort från den här incidenten som för mig räcker för att förstå att det är allvarligt, lägg till då de andra enligt bloggen falska anklagelserna med de båda barnen så är det klart att den ena händelsen (som är erkänd)naturligtvis gör den med de två flickorna högst trovärdig. Mannnen ifåga har väldigt liten trovärdighet eftersom masturbationen erkändes först efter teknisk bevisning. Man tänker ju bara att självklart skulle vem som helst neka in i döden till att ha utfört en så skamlig handling även om han gjort den (den med flickorna), under omständigheterna så har ju mannen ifråga större anledning att neka och möjligtvis förvränga sanningen, däremot har inte två 5-åringar något "motiv" att falskt anklaga någon. Vem har inte hört uttrycket "av dårar och barn får man höra sanningen"?Att mamman visade avsky mot mannen eller hade ifrågasatt honom som manlig barnskötare visade sig vara iallafall i viss mån berättigat, i och med beteendet i förrådet. Att få det att låta som en komplott iscensatt av mamman verkar långsökt, att låta sitt barn gå igenom den processen verkar inte klokt. Att försöka förvränga den här historien till något annat och spela offer är väldigt lågt. Alla brottslingar etc har vänner och familj som säkert inte kan föstå att det kan vara sant,men det betyder inte att de alla är oskyldiga, sådana här saker händer trots allt, och man kan inte bara stoppa huvudet i sanden och försvara blint.



2010-11-28 @ 18:00:55
Postat av: Anonym

Ville bara tillägga att om det fanns ett uns medlidande för personens familj etc ifråga, så har du lyckats rasera det totalt, genom att avdramatisera händelsen och därtill göra ett lamt försök att skapa någon slags upprop eller protestgrupp. Bara så ni vet, det är inte helt ovanligt att föräldrar ifrågasätter att deras barn ska skötas av manlig dagispersonal. Förövrigt vill jag tillägga att texten ovan verkar vara skriven på högstadienivå i bästa fall, allmänt menlös, samtidigt som författaren är anonym finns det inga belägg för vad du påstår. Dessutom tvivlar jag starkt på din rättsliga kompetens och vill påpeka att du inte är med i någon kass amerikansk rättegångsfilm där du kan bagatellisera det som är helt glasklart(teknisk bevisning och erkännande) att man står och masturberar i ett litet lekrum och blir överraskad när ett barn kommer in för att hämta något så oväntat som:ja just det, leksaker! Iallfall, ett år på en fjollig anstalt, ute efter 2/3, lamt skadestånd, var glad istället att vi inte är i något annat land där straffen är hårda.

2010-11-29 @ 01:01:06
Postat av: Anonym

varför bryr du dig så mycket? är du släkt med meron eller?

2010-11-29 @ 10:19:43
Postat av: böööökigt

Postat av:

Han e OSKYLDIG!!!!

Det är lätt att manipulera barn såsom mamman o förhörsledarna har gjort bara för att få pengar. Det är sjuuuukt!! Det här e det värsta man kan anklaga någon om! De har förstört en BRA människas liv!!



skojar du nu eller? vart fan skulle dom pengarna kommit ifrån? ett skadestånd skulle inte vara värt besväret, spec inte om man har ljugit om allt bara för att kanske få ut ett skadestånd

2010-11-29 @ 11:37:39
Postat av: Akademiska Fredrik

Ni verkar alla inte ha en aning om vad ni pratar om. Sluta spela advokater och inse vad som har hänt. En manlig barnskötare har dömts till ett straff utan BEVIS! Det enda bevis dem har är att han onanerat i ett förråd, vilket han erkänt när frågan kom upp och bett om ursäkt för. I andra fall har barnskötare fått böter och släppts, men inte här VARFÖR! 1 år för ett brott han inte begått är allvarligt, om han hade fått det för det han verkligen gjort är en sak, men så är inte fallet. Ni som säger att ett år är ingenting verkar leva i en fantasi, kan nog garantera att en dag känns som ett år inne i fängelse. Ni är inte hårda eller tuffa för att ni säger att han förtjänar det, ni låter bara naiva själva, ni TROR på en tingsrätt som har precis dömt en kille utan bevis, bevis som högsta domstolen kräver ska finnas. Jag hatar pedofiler, men den här killen är inte pedofil, det säget inte jag DET SÄGER BEVISEN SOM TALAR FÖR HONOM, han är en kille som gjort ett stort misstag, skulle vi gräva i era garderober så döljer ni nog ett par saker själva och spela inget annat! Och saken med "FROSSA" detta är ett ord som åklagaren använt, hans förklaring är säkert mycket enklare, men bara för att man själv inte upplevt det så betyder det inte att det inte stämmer. Och dem här två flickorna är barn, det är inte deras fel, men den enas mamma verkar vara en lögnare, och hon ändrade tydligen sin historia vilket är bevis eftersom hon lämnade sin flicka till barnskötaren medans hon gick till polisen, VEM LÄMNAR SIN DOTTER TILL NÅGON MAN TROR ÄR EN PEDOFIL!?? Ingen gör så, vilket visar att hon int talar sanning, Samt att barnets pappa vägrade intyga att det hans fru säger är sant, troligtvis för att hans fru ljuger. Förhören med barnen ska också ha varit konstiga, ledande frågor utan att ens fråga om mamman har bett henne säga nåt. Riktigt dåligt polisarbete! Amatörer helt klart, dem tillsammans med åklagaren och tre nämndemän som inte har en aning om vad lagen säger är lika med katastrof! Och det ska inte hända 2010, man ska inte dömas för ett brott som kommer följa en resten av livet, speciellt inte om man saknar de bevis som till och med en iransk domstol hade krävt!



SKÄRPNING!! Nästa gång kanske du sitter framför domaren!



2010-11-29 @ 11:52:55
Postat av: G79

Väl skrivet, "Akademiska Fredrik"!



Läser man domen så framkommer det ganska tydligt att det inte finns några bevis mot denna man.

Att han har onanerat inne i förrådet är ju faktiskt inget som bevisar att han har begått dessa brott mot flickorna.



Högsta domstolen har för inte så länge sedan gått ut med att det skall krävas riktiga stödbevis för att det ens ska kunna väckas åtal i fall som dessa.

Just för att många män och fäder har blivit dömda på väldigt lösa grunder, tyvärr.



Hur kan folk påstå att hans sperma och erkännade av masturbation är lika med Bevisning för sexuella övergrepp på flickorna?!

Hur tänker ni då?



För några månader sedan kunde man läsa om en förskolelärare i göteborg som åtalades för våldtäkt på 4 olika små flickor. Där hade de bl.a hittat hans sperma i ett flertal olika rum på förskolan.

Den åtalade erkände även att han regelbundet onanerade på rasterna bl.a i förskolans kök.

Han erkände även att han låtit en av flickorna komma in på toaletten och att han dragit ner sin gylf men sedan ångrat sig.

Denna man dömdes till böter på 7.500 kr!

Hur man döms och på vilka grunder verkar skilja sig rejält beroende på domare/nämdemän och etniskt ursprung. Tråkigt men sant.



Denna barnskötare har onanerat,erkänt detta och berättat att han gjort det för att han inte vill gå omkring med erektion bland sina kollegor och barnen på förskolan.

Att man kan få erektion utan att behöva vara "tänd" på något borde väl de flesta veta?



Att påstå att en man som får erektion ofrivilligt är en pedofil eller att påstå att det är någon sorts sjukdom är ju löjligt! Då är nog de flesta av oss män pedofiler då!



Brott mot barn är det värsta som finns! Självklart reagerar varje normal människa med avsky och vrede när man läser om saker som dessa.

Men vi skall nog inte döma allt för snabbt. "Bevisningen" i detta fall är i princip obefintlig och jag tvekar på att mannens kollegor skulle ställa upp och vittna för honom om det inte var säkra på sin sak.

Inget jag själv skulle gjort iallafall...



2010-11-29 @ 13:32:24
Postat av: Person med insyn i fallet



Jag måste säga att om man går omkring med en sån erektion på en förskola att man inte kan fungera normalt, utan måste gå ifrån på arbetstid och onanera i ett olåst förråd - där barn när som helst kan komma in - då har man visat prov på ett onormalt dåligt omdöme samt en abnormt dålig självkontroll, och är helt olämplig att arbeta på en förskola.



Toaletterna var upptagna? Jag tycker snarare att det låter som en mycket dålig nödlögn som någon i ett trängt läge - i panik - ljuger ihop för att förklara det märkliga läge att man onanerar i ett trångt utrymme tillsammans med en stackars femåring.



Det är väl inte säkert mammans historia "ändrats", det kanske är så att flickan börjat berätta mer och mer ifrån händelsen allteftersom hon blir trodd. När det gäller barn så vet man att barn inte berättar allt på en gång - ibland av rädsla, ibland av blyghet eller för att barnet förträngt hela sanningen och först efter en tid minns hela händelsen. Det kanske till och med rör sig om flera händelser vid olika tillfällen. Detta kan i så fall förklara varför den ena flickan är så fixerad vid snoppar och snippor. De båda flickorna har kanske varit utsatta på olika sätt av denne barnskötare under flera års tid? Stackars den flicka vars föräldrar till och med misstror henne! Har dessa föräldrar aldrig frågat sig varifrån denna fixering kommer?



Den peruanska mammans obehag inför barnskötaren kan vara hennes egen intuition samt de signaler hon undermedvetet kan ha känt ifrån sin dotter om att något är fel i hans sätt att sköta barnen. Kanske "misshandeln" snarare är sexuella övergrepp. Sexuella övergrepp är ju också misshandel och barn kan inte alltid förstå vad som är vad. Bara att något är fel eller konstigt och att barnet känner obehag eller rädsla.



Det är viktigt att tro på barn. Och det är ju dessutom två stycken! Varför skulle båda ljuga? Och om de ljuger - vad är oddsen för att just den barnskötare de i så fall ljuger om - råkar ha lämnat sin sperma på förskolan! Tänk efter hur orimligt och sjukt det är.



Vad gäller "akrobatik" kring toalettbesöket, så är det häpnadsväckande vad sjuka människor är kapabla till för att kunna tillfredställa sina nycker.



Om osänkbara skepp kan sjunka (Titanic), stöldsäkra museum länsas på sin konst, inbrottsäkra hem tömmas, ja då kan nog en och annan pedofil lyckas och klara sig genom att ta lite risker då och då samt dra en nödlögn och hoppas på att bevisföringen inte blir 100%. Och hur ska den nånsin kunna bli 100%, när det handlar om små barn som vittnar, där inga DNA-bevis längre finns kvar på den lilla barnkroppen, eftersom barn ofta berättar när det gått en tid. När brott begås mot små barn finns dessutom sällan några vuxna i närheten som kan vittna. Pedofiler är mycket skickliga på att utföra sina handlingar snabbt och i lönndom, och inte sällan är de dessutom så trevliga och charmiga att ingen annan vuxen skulle komma på tanken att just dessa personer skulle kunna utföra sådana handlingar. Ibland förstår inte ens pedofilen själv att han eller hon gör fel, men vet ändå att dölja beteendet "eftersom andra inte förstår".



Jag har själv blivit utsatt för ett "mildare" övergrepp som liten, jag minns inte exakt min ålder men runt 7 år är rimligt eftersom jag fick leka utanför min port själv.



En man pratade med mig och mina kompisar. Han ville göra en skulptur av mig sa han och ville att jag skulle träna min hållning. Han bad att få följa med mig hem och väl inne på mitt rum stoppade ned sin hand i mina trosor "för att känna om min hållning var rätt". Jag protesterade lite för jag tyckte det kändes konstigt, han liksom "grävde", men förklarade att det var nödvändigt för att "känna om mitt bäcken var rätt vinklat".



Märk väl, att min mamma var i rummet bredvid och att han fått mig att övertala henne om att allt var i sin ordning och att jag själv ville bli avporträtterad!



Han lämnade mycket riktigt en fin porträttlik blyertsteckning av mig när han gick. Han sa att han skulle komma tillbaka för att göra själva skulpturen, men jag såg honom aldrig igen.



Att något konstigt och fel hade inträffat kände jag på mig. Men det hemska var att jag själv tog på mig hela skulden, för jag hade ju bjudit hem honom för att jag "skulle bli berömd och hamna på tv", som han sa.

Eftersom det hela var mitt fel, och jag dessutom inte riktigt förstod vad som hänt, så skämdes jag och berättade aldrig om det konstiga för min mamma.

Vad visste jag, lilla sjuåring, om vad som krävdes för att bli skulpterad? Och han hade ju faktiskt lämnat en fin teckning efter sig, så han hade inte ljugit om att han var konstnär. Kanske var det mig det var fel på, tänkte jag skamset.



Många år senare, som artonåring, upptäckte jag en teckning på väggen hemma hos en tjejkompis. Jag kände direkt igen stilen och frågade henne om bilden.

Vi spenderade sedan resten av den kvällen med att berätta för varandra om vad som hänt oss båda den kvällen en konstnär kom hem till oss. Sedan tröstade vi varandra, drack te och var lättade över att vi för första gången äntligen kunde berätta för någon om detta "konstiga", och att vi insåg att det inte hade varit vårt fel ändå.



Ytterligare många år senare läste jag i tidningen om att en "mass-pedofil" som utgett sig för att vara konstnär äntligen åkt fast efter flera vittnesmål av vuxna. Efter 30 år hade han äntligen åkt fast! Dock var det inte jag och min väninna som hade vittnat. Gud vet hur många fler vi var som blivit utnyttjade av denne så kallade konstnär, och hur många som liksom jag och min väninna inte sa något, ens i vuxen ålder, eller ens när blev känt i tidningarna ... och min mamma? Nej, hon vet fortfarande ingenting.

Jag känner mig fortfarande medskyldig.



Till tröst till de båda femåringarnas mammor och pappor vill jag i alla fall säga så här: Jag har inte fått några större men av denna incident i min barndom, förutom att jag mår dåligt om jag tänker på själva händelsen. Jag lever i ett lyckligt förhållande och fungerar helt normalt, och det gör även min väninna som jag fortfarande umgås med.

Det finns alltså goda chanser för att era döttrar också ska kunna göra detta, särskilt som de nu blivit trodda!

Kram.



2010-11-29 @ 13:41:12
Postat av: Magnus



Till "Person med insyn i fallet"



Tråkigt att du blev uttnyttjad, verkligen, men det har faktiskt inget med denna kille att göra. Att folk gör misstag är naturligt, faktum är att man får inte dömma folk hur som helst utan den rätta bevisningen, du verkar tro en massa och det är just det som är felet i detta fall, i en rättstat som Sverige måste det finnas flera saker som bevisar brottet annars så havererar samhället och rättsystemet. Du säger ju själv att mammans historia kanske inte var lögn eftersom barn lägger till saker ibland, men vi kan inte bevisa att så är fallet, därmed friar man dem misstänkta, detta står faktiskt i lagen, utom rimligt tvivel står det.



Tråkigt att ett äckel rörde dig, men snälla se inte pedofiler runt varje hörn p.g.a. det...

2010-11-29 @ 23:19:24
Postat av: Anonym

Till "Akademiska Fredrik"- Inte speciellt välskrivet för att vara en akademiker, möjligtvis tagit det namnet för att låtsas som någon intelligent och utbildad person faktiskt anser att han är oskyldig? Iallafall, den som spelar advokat är bloggens författare/du, eftersom ni försöker lägga fokus på andra saker än det som har hänt. Hur långt skulle det behöva gå för att du skulle ha blivit övertygad om han skuld, skador på flickorna eller sperma i dem? Var glad istället för det verkar som om det här bara var början och att han hindrades i tid, det var uppenbart inte möjligt för personen ifråga att inse att han har problem och hålla sig borta från små barn. "person med insyn.." och andra här framställer klart och tydligt ganska självklara saker, och hur du än innerst inne önskar att det här inte har hänt så pekar det mesta på det. Förresten, hur skulle du reagera på det här fallet om du såg på det helt objektivt? När man låter känslor styra blir det ofta fel, därför existerar rättssystemet. Visst kan det missta sig men här finns bevis och erkännande till en allvarlig och avskyvärd handling som gör den andra minst sagt trovärdig etc. Som svar till "g79": Att män kan få erektion utan att vara "kåta" för det är korrekt, men om man måste onanera och ejakulera (komma) när man får det, som var fallet här, är det däremot väldigt ovanligt och tyder på sexuell upphetsning. Lägg till då på dagis och i barns närhet så är det otroligt vidrigt. I fallet från Göteborg du nämner är det isåfall en löjligt klen dom, du verkar inte tycka att det heller är något allvarligt, märks att du inte har barn och/eller empati. Kortfattat: Den här bloggen är helt värdelös, skapar bara ilska och är förnedrande för offren och er själva, ni försvarar uppenbarligen en pedofil, tyvärr. Ju mer ni försvarar det här, desto värre blir det, för honom också.

2010-11-30 @ 03:24:16
Postat av: G79

Onanera gör man utav fri vilja ja, sen om man gör det för att man är sexuellt upphetsad eller för att man, som mannen påstår , inte vill gå omkring med stånd är två helt skilda saker.



Skyddar inte någon, ville bara belysa detta då folk i allmänhet verkar ha väldigt lätt att döma ut män till peddon.

Inte alls lämpligt att göra detta på en förskola, det håller nog alla med om, men fortfarande så menar jag bara att kraven på bevis,som skall vara höga ifall som dessa, verkar skilja sig väldigt mycket från fall till fall.

Jag personligen tycker att bevisningen mot mannen i detta fall är oerhört tunn.



Man blir mörkrädd av hur folk resonerar.

Vi som inte vet något om fallet bör egentligen inte ens disskutera detta.

Det enda vi Egentligen vet är att mannen har erkänt att han har onanerat på ett olämpligt ställe! That´s it...



Det är inte vårt jobb att spekulera i vad som är sanning och inte. Det vet endast huvudpersonerna i fallet.

2010-11-30 @ 08:52:44
Postat av: Anonym

Om tekninsk bevisning var ett absolut krav varje gång en pedofil ska dömas så är det kanske enkelt att räkna ut att vi inte skulle ha så många dömda pedofiler i Sverige. Barn väntar oftast väldigt länge med att berätta. Dels för att dom känner skuld och dels för att dom inte riktigt själva vet vad dom varit med om. Vi det laget ett barn äntligen vågar berätta så finns det inga tekniska bevis kvar. Vi kan INTE göra det så enkelt för pedofiler att förgripa sig på barn. Ett barn ljuger inte ihop en sån här historia, det ska ni alla ha klart för er. Meron är uppenbarligen inte frisk som ställer sig och onanerar i leksaksförrådet när det finns minst 4 toaletter på förskolan! Att vänta på att en av dessa blir ledig tar väl max 3 min?

Dessutom är det fler barn som varit utsatta för olika saker av Meron men som rätten inte tog upp.



MERON ÄR INTE OSKYLDIG, SLUTA FÖRSVARA EN PEDOFIL.

2010-11-30 @ 09:39:39
Postat av: Dagisfröken



Det är ganska roligt det du skriver, jag har jobbat som förskolelärare i flera år och jag kan garantera att barn hittar på saker dygnet runt, hur många har inte haft en låtsas kompis? Men jag tror mamman är en viktig person, själv har jag varit tvungen att handskas med många föräldrar som haft ett par skruvar lösa så tro mig folk använder sina barn för en massa sjuka saker. Men det är upp till myndigheter att avgöra om detta stämmer, detta fall är unikt för att det har flera olika faktorer som väger in, jag tror det alla försöker belysa är det faktum att det inte är klart om vad som hänt och att jag tror att risken för att han talar sanning är stor. Alla tar nog avstånd från pedofili eftersom det är avskyvärt men vi borde också ta avstånd från att åklagare åtalar folk på sådana grunder, på mitt jobb så säger barnen sånt där ofta,men vi är bara kvinnor där så ingen tar sånt på allvar, barn har en livlig fantasi, det är säkert.



Kul att folk pratar om det här iaf =) =)

2010-11-30 @ 11:52:13
Postat av: Dagisfröken



Det är ganska roligt det du skriver, jag har jobbat som förskolelärare i flera år och jag kan garantera att barn hittar på saker dygnet runt, hur många har inte haft en låtsas kompis? Men jag tror mamman är en viktig person, själv har jag varit tvungen att handskas med många föräldrar som haft ett par skruvar lösa så tro mig folk använder sina barn för en massa sjuka saker. Men det är upp till myndigheter att avgöra om detta stämmer, detta fall är unikt för att det har flera olika faktorer som väger in, jag tror det alla försöker belysa är det faktum att det inte är klart om vad som hänt och att jag tror att risken för att han talar sanning är stor. Alla tar nog avstånd från pedofili eftersom det är avskyvärt men vi borde också ta avstånd från att åklagare åtalar folk på sådana grunder, på mitt jobb så säger barnen sånt där ofta,men vi är bara kvinnor där så ingen tar sånt på allvar, barn har en livlig fantasi, det är säkert.



Kul att folk pratar om det här iaf =) =)

2010-11-30 @ 11:52:41
Postat av: Anonym

experter på utsatta barn säger att det är extremt ovanligt att barn bara hittar på sådana här saker och i princip inte händer, speciellt inte när barnen är så små.



Att barnen på din förskola ofta pratar om sånt här borde ju ringa en varningsklocka i varje normalt funtat vuxens huvud. Stackars barnen på din förskola som har så naiva lärare.



2010-11-30 @ 12:32:49
Postat av: Dagisfröken



Det är din lilla åsikt men inte stockholms stads , vi är nog bättre utrustade att bemöta sånt, "experter" har jag mött i min tid och dem är allt förutom experter. Tackar

2010-11-30 @ 12:38:28
Postat av: Freja





Håller med =)

2010-11-30 @ 12:56:20
Postat av: Freja





Jämlikhet gäller i båda riktningarna!

2010-11-30 @ 12:56:59
Postat av: Anonym

med expert menas någon som jobbar med utsatta barn, dvs någon som med stor sannolikhet vet bättre än både du och jag hur utsatta barn fungerar.

2010-11-30 @ 13:40:21
Postat av: "Barnpsykolog,"blir folk övertygade nu?

Den här bloggen är ett skämt, det måste vara uppenbart för alla som läser kommentarerna att de olika personligheterna som kommenterar här till hans försvar har dåligt omdöme och är partiska, antagligen människor som står nära den dömde. Kan förstå att i desperation så vill man hitta en bortförklaring till det som har hänt, det finns tydligen vissa som inte kan acceptera verkligheten.

2010-11-30 @ 21:30:10
Postat av: Magnus



Nej, jag tror snarare att det är du som är för kvick att dömma folk kära du. Och verkligheten är olika för alla, tänk på det.

2010-11-30 @ 23:58:00
Postat av: Anonym

Om du har bånge.. lägg upp den under bältet så ingen ser!

Om du MÅSTE runka för att du råkar ha bånge så är ngt fel.

Om man väljer ett olåst förråd på ett dagis som bästa plats är ngt fel!

Kanske oskyldig till övergrepp men verkligen inte oskyldig.

Han måste dömas för ngt så han aldrig kan jobba med barn igen, detta måste dokumenteras så nästa arbetsgivare förstår vem man inte ska anställa.

Om mitt barn skulle ha kommit in och sett att han fått smuts på kuken så skulle jag halshugga honom!

Jävligt dåligt omdöme från killens sida! Fattar han inte risken?? Alla är ju på helspänn inför sånt här!

Vilken person tar en sådan risk?? En pedofil? Om han är oskyldig så förtjänar han ändå sitt relativt korta straff för total ignorans.

2010-12-01 @ 15:57:59
Postat av: laserturken

Jag ska göra KAOS med HAN;/

2010-12-01 @ 20:51:25
Postat av: joel

ärligt talat. Mamman lämnar barnet till samma man dagen efter, till en såkallad pedofil? Nej om så vore fallet e mamman inte frisk. Pappan styrker inte mammans version. Varför? Hade det varit min dotter hade jag gjort slarvsylta utav honom. Kanske han inte vill styrka mammans version? Är mannen lämpad att arbeta på förskola? Nej, onanerar man i ett leksaks förråd ska man få dryga böter samt inte kunna på en förskola igen. Men att bli stämplad pedofil? Nej inte utan bevis och de finns inga sådana. Alla expertutlåtanden kan härmed lämnas för ni verkar enbart vilja stämpla denna människa o låta han ha en stämpel för resten av livet då han inte har ett bevis mot sig.

2010-12-02 @ 00:41:04
Postat av: Nisse

Tragiskt, skicka hem blatteäcklet omedelbums!

2010-12-02 @ 01:56:13
Postat av: RR

Häng den jäveln i närmsta träd, det har gjorts förr.

2010-12-02 @ 05:37:11
Postat av: Anonym



Rasistiska åsikter hör inte hemma här. Ta ett steg in i 2000-talet!

2010-12-02 @ 10:21:38
Postat av: Michaela

Jag visste vem meron var, vi gick i samma skola och han var alltid en glad söt kille. Men jag tror dock att det går inte att läsa av en person på utsidan...



jag tror att bakom hans leende dolde sig mycket ilska, han kanske var taffsad som liten vilket kan göra att han i vuxen ålder tror att det är nomalt att taffsa på barn, för han själv var med om det hela...jag hoppas bara för hans barns skull att han inte ska göra samma sjuka beteende på sina egna barn.



Jag tycker ärligt talat att det är bra att han fick straffet eftersom det är absoulut inte okej att onanera i ett olåst förråd på ett dagis...han är vuxen människa och borde ha hanterat det hela bättre...



hade han varit kåt, borde han sjukanmält sig och gått hem och runkat och inte gjort det på ett dagis där barn springer runt!!!Jag förstår att det är hans familje meddlemar som har startat denna sida, eftersom det är chockerand att se att ens familjemeddlem är pedofil, men tänk på de starkars barnen som blev taffsade av meron,



jag tror inte att ni skulle ha blivit glada om det var er barn som blev taffsade. Jag anser att det är fel av er att på merons facebook meddela att svenskar är rasister osv, jag menar de har ju hittat hans sperma på förådet, sååå där är beviset att han stod och snuskade sig på dagiset!



Till er som kallar meron blattejävel på denna sida: ni kan dra åt helvete! Hitler dog för flera år sedan så gå och begrav er medhonom!!!! Visst det meron gjorde var fel, men INGEN har rätt att kalla honom blattejävel eller nåt liknande!!!!!

2010-12-03 @ 09:17:57
Postat av: till michaela



Jag tror inte att du kände han som du säger, om du ens funderar på om han e oskyldig så kan jag garantera att du inte har en aning om vem han är, och att påstå att han sj blivit antastad visar att du kollat för mycket på tv. Nu gör du samma sak som alla andra, du dömmer han för nåt han inte gjort baserat på en annan sak han gjort, läs hela texten ovan innan du öppnar munnen och spelar psykolog.



"Jag tror att bakom hans leende dolde sig mycket ilska"



VEM SKRIVER SÅNT!?!?!?

2010-12-03 @ 11:44:58
Postat av: Anonym

Äh, bara för att DU känner Meron och inte vill tro på något självklart, betyder inte det att andra kan vara lite mer nyanserade i sitt tankesätt. Enligt dig så känner ingen Meron tillräckligt för att uttala sig, iallafall inte om han kritiseras. Glöm inte att det inte är fråga om att falskt anklaga någon eller elaka rykten, utan han är dömd, vilket är ett faktum. Det är ni som försvarar ett hopplöst fall, men om det håller er sysselsatta så kanske det är bra, men förnekelse kommer inte att hjälpa för alltid. Ps. Ofta är det så att de som antastar barn har blivit det själva någon gång.Läs en bok då och då.

2010-12-03 @ 20:17:10
Postat av: laserturken

Jag ska GÖRA KAOS mE HAN ;/ Ushh

2010-12-03 @ 21:04:24
Postat av: Anonym

Det är SANT att den som taffsar på barn oftast har varit taffsad själv som barn. Jag förstår er som försvarar meron, för ni är förmodligen släkt med honom, men hallååå det finns bevis på att de har hittat hans sperma på dagiset!!! det är INTE okej att snuska sig på ett dagis! Meron var en oerhört glad kille, men vad han dolde under yttan vet ingen! Men även om han är skyldig till pedofili såå förtjänar han straff för att ha snuskat sig på dagis, att runka på ett dagis är absoulut inte okej!!!!

2010-12-03 @ 21:10:36
Postat av: Anonym

Håller med!

2010-12-03 @ 22:19:37
Postat av: joel

ok, han har runkat på dagis o det e vidrigt o ja, han borde få höga böter o in e kunna ha möjlighet att jobba på förskola igen. Men ärligt alla som skriver, var har ni bevisen? Det e ju snarare så att bevisen talar för honom. Hur förklarar ni mamman som lämnar sin unge till ett pedofil? Jag kände oxå Meron i skolan ja. Han var glad och jäkligt trevlig men till skillnad från er behöver inte det betyda att han dolt något i sitt inre för det! Sluta döma en grabb som inte har några bevis mot sig, ni har säkert ingen aning om hur vissa föräldrar vrider historier hur som helst för att bli av med vissa personer. Var stark Meron min vän!

2010-12-04 @ 11:27:33
Postat av: Anonym

Spelar ingen roll hur mamman eller någon annan agerar, det har inte så mycket att göra med vad de båda flickorna berättat. Om den ena flickan hävdade att meron masturberade etc på ett ställe och han berättar inget om saken förrän man påvisar att hans sperma finns där, först då erkänner han. Sen hävdar ni att flickorna inte är trovärdiga, när det är han som har bevisat sig inte vara det. Barn i 5-års åldern är det lätt att få ut sanningen ur, de har inget intresse av att ljuga. Så om flickan hade rätt om det, hur kan man hävda att 5-åringar inte är trovärdiga?

2010-12-04 @ 17:56:58
Postat av: till joel

glömmer du vad flickorna har sagt?har en 5 årig sex fantasier med sin dagisfröken? att mamman lämnade flickan på dagiset för att gå och anmäla äcklet oskyldigförklarar honom?tycker du så?vad sjuka ni är!

2010-12-04 @ 18:08:27
Postat av: gamla vänner

har känt mannen i fråga sen tonåren, lugn snäll och nästan lite "töntig" gammal vän eller inte ingen rök utan eld det finns bara en sak som är värt dödstraff å de e pedofili. i hans land hade man blivit stenad till döds för länge sen.. så borde dela ut lite sten till hans kamrater i finkan tycker jag! barn ljuger inte om sånna saker och de e inget man bara säger!!!!!!! spyfärdig!!!!!!

2010-12-04 @ 23:12:44
Postat av: Anonym

ja han har gjort ett vidrigt fel i o med hans onaneringen i leksaksförrådet vilket bara det borde leda till ett straff där man inte får arbeta inom barnomsorgen längre. Men att bli stämplad pedofil? han erkände inte förrän teknisk bevisning nej, kan de bero på att han skäms för det han gjort? hade han varit smart hade han erkänt det direkt, men det kan faktiskt vara så enkelt att det beror på skam. man behöver inte vara pedofil för det, o nej jag försvarar absolut inte det han gjort men att vara pedofil utan några bevis?

och NEJ jag kan inte se någon människa lämna bort sitt barn till en person man "vet" e pedofil!!! Ingen människa skulle göra det! varför lämnar mamman en version till förskolechefen och en annan till polisen? tydligen har ju dottern berättat allt vid matbordet på kvällen o ändå e det 2 olika versioner?! varför styrker inte pappan mammans version? han satt ju med vid samma bord. varför skulle inte han ha reagerat på att hon varit med om ett sexuellt övergrepp?

självklart ska man tro på barn, men i det här fallet finns det ju så mkt olika tveksamheter. har mamman sagt åt sin dotter att säga olika saker?

ni måste förstå att det här fallet e inte som andra pedofilfall. det e så många olika faktorer som gör att han faktiskt inte behöver gjort någonting alls än att onanera i förrådet, vilket bara det e vidrigt o det ska han även straffas för! Men att bli stämplad pedofil för hela livet utan bevis e inte ok.

Och fortfarande: Man lämnar inte sin unge till en pedofil om man ens dotter har berättat allt som han gjort innan. Det finns inte en chans!

vad gäller den andra flickan, ja till o me barn kan ha olika sexuella fantasier i olika åldrar, mer eller mindre. fråga vilken psykolog som helst så får ni det bekräftat.

Hade detta fall inte varit såhär otydligt och bevisen glasklara hade jag önskat Meron allt helvete för resten av livet, men nu e inte fallet så.

Jag förstår att folk reagerar då många säkert tänker : "har man onanerat i ett förråd där barnen kan gå in fritt så måste man vara pedofil". det förstår jag att man tänker, men lägg alla pusselbitar o inse att det faktiskt inte behöver vara så.

Ingen förälder lämnar sin unge då man vet att det e en pedofil!!!

och vadå "att mamman lämnade flickan på dagiset för att gå och anmäla äcklet oskyldigförklarar honom"?

Nej, men ingen normal människa gör det, då stannar väl pappan hemma o tar hand om henne samtidigt som hon anmäler det, om han inte redan hade varit på väg för att slakta honom? Nu styrker han inte ens mammans version.

2010-12-05 @ 12:29:01
Postat av: Anonym

ok det där är det dit åsikt men snälla du bara för att ha onanerat på dagiset förtjenar han ett år fängelset,och att ha nekat gör flickornas berätelser sana tyvärr för er som försvarar en pedofil.Mamman hade kanske ingen att lämna flickan til eller? det gör det hela mera tragisk bara.

Små barn med sex fantasier? ja om de blir utsatta på sånt såklart.Men ni vill tro att det hela är en komplot mellan mamman och två 5 åriga för att han skulle få sparken? om det är så oklart borde ni läga up retegången om det är så mycket som styrker hans oskildighet.Det är ju bevisat att han görde någonting i förådet eller?där fanns hans sperma då hade flickan rätt varför skulle hon ljuga hon var ju där och hon hade rätt varför ska man inte tro på resten då ?är det hans ord mot hennes?

det är inte viktigare hans ord än barnen

2010-12-05 @ 19:10:20
Postat av: Anonym

ta bort det har dumt förklaring det gör det hela bara värre jag har aldrigt hört en så dumt bortförklaring faktist,ett år fängelse för att runka på dagis är det minsta man borde få

2010-12-05 @ 20:44:37
Postat av: Fakta

Att Onanera på en förskola är lika med övergrepp mot barn?



eller?



För vi glömmer VERKLIGEN vad det är som mannen är dömd för!



Han är inte dömd för att ha onanerat på sin arbetsplats. Skulle det vara fallet så finns det antagligen minst ett par 1000 män/kvinnor därute som är lika skyldiga.



NEJ!!!



Mannen är dömd för att ha begått sexuella övergrepp mot barn. BARN!!!!!



Visa mig bevis för det TACK!!



Visa mig pornografiska bilder i hans dator, telefon, kamera. !!!!NÅGONTING!!!



Finns inte ett skit till bevis!!!!



Oavsett om hans story om "frossa! stämmer eller inte så har det inget med saken att göra!

Det säger inte att han har begått "SEXUELLA ÖVERGREPP MOT BARN" !!



BEVIS: FÄNGELSE!

EJ BEVIS: FRIHET!

2010-12-05 @ 22:58:30
Postat av: Anonym

kan ni som tror att han är oskyldig säga mig varför två av varandra oberoende flickor skulle ljuga?



Kan ni också berätta för mig hur ni förklarar "sammanträffandet" att han råkar bli anklagad för sexuella övergrepp och sen råkar hans sperma finnas i förrådet? om han var oskyldig så hade ingen tekninsk bevisning funnits.



Om barnens mamma ville få bort meron så hade det räckt med att berätta att han onanerat i leksaksförrådet och att hennes dotter sett det! END OF STORY! det hade inte behövts mer för att få honom sparkad. Så varför skulle båda dessa mammor tvinga sina stackars flickor gå igenom allt detta i onödan? Ge mig EN anledning till varför mammorna skulle hitta på så här mycket och plåga sina döttrar när det hade räckt med den historia som det finns tekninsk bevisning för.



Nä just det! det finns ingen anledning. Meron är så skyldig som någon någonsin kan bli.



Tror inte ni som försvarar meron att detta händer alla pedofiler? alla pedofiler har vänner och familj som inte kan eller vill tro att deras son/man/bror/vän någonsin skulle kunna göra något så här vidrigt. Ändå händer det, och det är ofta de personer man sist av allt trodde just för att de lärt sig att smälta in och manipulera sin omgivning.



Så till merons vänner och familj: Sluta förneka det som hänt och sök istället hjälp för att bearbeta den här tragiska händelsen. Det är så onödigt att riva upp fler sår med sådana här bloggar, till vilken nytta? Meron är pedofil och har förgripit sig på barn, antagligen fler barn än bara dessa två.

Nu vet allmännheten om att Meron är pedofil så förhoppningsvis kommer han inte att kunna utnyttja och våldta några barn igen.

2010-12-06 @ 15:10:28
Postat av: hmm

lägg ner bloggen den fungerar mest som någon krigs sida mellan de som tror han e oskyldig och de som tror han e skyldig hjälper inte någon.. spec inte den dömde. dumt beslut.ciao

2010-12-07 @ 18:16:58
Postat av: Anonym

Haha, tror ni/du(bloggens författare)att den här bloggen hjälper, att den ska skapa en en protestgrupp? Det ni har åstakommit är ännumera publicitet, fast inte medfört några sympatier för Meron. Den skapar ilska över den arrogans som ni visar och respektlöshet när ni försvarar en dömd person med så tarvliga motargument. Försöken till att svartmåla offren och inblandade är inte speciellt sjysst. Lägg upp rättegångsprotokollet eller liknande dokument som tar upp all information om fallet, inte den här partiska dyngan till blogg. Eller skapa en rörelse likt "Free Dawit Isaac" och se hur många som ansluter sig.

2010-12-07 @ 22:51:22
Postat av: Fakta

"Lägg upp rättegångsprotokollet eller liknande dokument som tar upp all information om fallet"



Du verkar tyvärr inte veta nåt om vad som är sekretess under en rättegång.

Den information som talar för Meron finns det inget protokoll där ute att hitta, såklart.!

Men det som talar emot Meron finns det gott om fakta för.

Det är det som mångá här försöker få fram.

Sen är det alltid några/nån som inte hajar det.



Önska jag verkligen kunde få visa all bevis som talar för Meron. Så sjukt tråkigt att en sån fin persons liv förstörs så lätt.

Flickorna är ju också drabbade oavsett ifall det dem säger är sant eller inte.



/

2010-12-08 @ 20:57:05
Postat av: Anonym

men vad är det för fel på dig? du menar helt ärligt att de bevis som talar för meron är sekretessbelagda?? på vilka grunder då? Det som är sekretessbelagt är delar av flickornas förhör samt namnuppgifter.

2010-12-09 @ 13:38:13
Postat av: Vendy

Bara det att Meron onanerar i en förskola där det finns barn överallt är för mig bara obegripligt att förstå. Det är till och med svårt för mig att skriva om det. Om han hade problem med att få stånd, och uppenbarligen ett upprepande problem för Meron, han borde sökt ett nytt arbete någon annanstans? Inom porren kanske? Jag vet inte, någonstans där det passar.. Onanera i en förskola är bara helt fel! Så fel på alla möjliga sätt!

Sedan att han säger att toaletterna varit upptagna, tror jag inte alls på, det finns olika avdelningar i förskolor och någon toalett skulle han kunnat hitta som är ledig.

Att han dessutom onanerade i en olåst förråd?! Jag tror att de flesta av oss på ett naturligt sätt skulle sett till att dörren var lås.

Viktigt att veta att barn inte sexfantiserar om vuxna människor som du verkar få det att låta som. Låt oss inte underskatta barn. Barn är mycket ärligare än oss vuxna människor, glöm inte det!

2010-12-11 @ 00:49:48
Postat av: Til vendy



Du verkar ha noll koll på verkligheten, barn ljuger ofta, och oftast omedvetet. Jag tror på Meron, han har klantat sig men jag tänker inte stämpla han som Pedofil p.g.a. det. Men det är kanske för att jag använder hela min hjärna.

2010-12-15 @ 12:42:10
Postat av: Anonym





For the record: Flickornas berättelser är full av felaktigheter, detta vet jag eftersom jag har insyn i fallet. Ni som dömmer han på det ni läst i media har ingen aning om vad ni pratar om. Åklagaren har gjort bort sig och borde anmälas, och tingsrätten har bevisat att dem är okunniga inte kan vara opartiska och obejktiva. Så enkelt är det.



// Faktamannen

2010-12-15 @ 12:45:52
Postat av: Anonym

anmäl dem då och sluta med detta skit...

barn hittar bara inte på sexuella fantasier eller?skulle du reagera likadant om det vore dit barn som säger något likadant?skulle du också tycka att det är fantasi?

2010-12-15 @ 22:10:46
Postat av: L

Självklart tycker jag att det är väldigt opassande att han onanera på arbetsplatsen. Det ska man aldrig göra vare sig man jobbar med barn eller inte. Fast om detta är ligger till grund för domen så lever vi i en skrämmande värld. Visst, jag förstår att man ska ta detta på största allvar speciellt när det är barn inblandade. Om det barnen säger är sant så förtjänar han ett straff. Men det är dock mycket som brister här. Inga konkreta eller starka bevis, utan endast ord??



Det är lätt för oss att döma någon bara sådär. Men vad vet allmänheten om Meron egentligen förutom det som stått i media. Jag är så förvånad över att Meron har anklagats för detta. Jag känner honom inte väl, men han var en bekant. Jag tror inte på att han är pedofil. Jag lever inte någon förnekelse, då jag inte är någon anhörig.



Det gör ont i hjärtat när jag tänker på vad han å

hans familj måste gå igenom just nu. Varför vill man göra honom illa å förstöra hans liv. Jag hoppas att han inte ger upp utan överklagar domen. The truth will set you free







2010-12-29 @ 19:39:13
Postat av: Anonym

Mer bevis än sperma och två flickor med "sexuella fantasier"?? skulle sperman finnas inuti flickorna då??

2010-12-30 @ 22:20:01
Postat av: GI



Barn hittar inte bara på saker utan dem blir ledda till att säga saker av antingen åklagare eller utredare som inte har annat att göra eller vill rättfärdiga allt dem gjort hittills. Plus

om det vore mitt barn hade jag varit glad att bevisen talar för att inget sånt har hänt, sluta vilja att barn ska ha blivit utnyttjade när bevisen talar för annat.



2010-12-31 @ 10:56:30
Postat av: Anonym

han runkade ju där på dagiset!vad mer behövs,två flikor har sagt att han rörde på dem vad mer behövs? igen skulle sperman finnas inuti flickorna menar du???skulle det räcka för dig så att du förstår att barn inte hittar på sånt? skulle det beviset tala om för dig att det han höll på med är sjuk??

2011-01-03 @ 22:10:32
Postat av: Anonym

Man ska ta barn på FULLASTE ALLVAR när dom säger något sådant!!! Om inte vi gör det, vem ska då ta dom på allvar!!!

BLIR så jävla förbannad hur du som är hans flickvän, som har ett gemensamt barn med honom försvarar honom på detta sätt.... ÖPPNA ögonen, jävligt tragiskt kan jag hålla med om. Killen du så älskar är inte den du trodde han va! Vem vet vad kan kan göra/gjort mot erat barn!!?



Vi skyddar våra barn så gott det går och vad spelar det för roll om mamman nu hade rasistiska åsikter om den "manliga förskoleläraren" SOOOOO WHAT!!!! Det har ingen som helst betydelse i detta fall... sen e det ju inte bara hennes dotter som sagt något, utan 1 TILL!!!! Och gud vet vilka mer han lagt händerna på!



Säger bara en sak till... Borde vara head shot på dessa människor!

Hade det varit min dotter det handla om, hade han inte funnits vid liv idag!

2011-01-03 @ 23:11:29
Postat av: Anonym

Man ska ta barn på FULLASTE ALLVAR när dom säger något sådant!!! Om inte vi gör det, vem ska då ta dom på allvar!!!

BLIR så jävla förbannad hur du som är hans flickvän, som har ett gemensamt barn med honom försvarar honom på detta sätt.... ÖPPNA ögonen, jävligt tragiskt kan jag hålla med om. Killen du så älskar är inte den du trodde han va! Vem vet vad kan kan göra/gjort mot erat barn!!?



Vi skyddar våra barn så gott det går och vad spelar det för roll om mamman nu hade rasistiska åsikter om den "manliga förskoleläraren" SOOOOO WHAT!!!! Det har ingen som helst betydelse i detta fall... sen e det ju inte bara hennes dotter som sagt något, utan 1 TILL!!!! Och gud vet vilka mer han lagt händerna på!



Säger bara en sak till... Borde vara head shot på dessa människor!

Hade det varit min dotter det handla om, hade han inte funnits vid liv idag!

2011-01-03 @ 23:12:42
Postat av: michaela

Fy skäms på dig meron. Jag kunde inte tro detta om dig, all leende du gav folk i grundskolan var en pedofils leende??? starkars dina barn säger jag bara...

2011-01-10 @ 08:26:58
Postat av: Anonym

Undrar vad Meron ska göra när han kommer ut?

2011-01-20 @ 22:14:43
Postat av: TT

Vad gör dagisrunkaren? Har han fått behandling nu och är frisk från sin frossa? I allafall ute

2011-04-08 @ 05:50:16
Postat av: lindalue

måste ju säga att ni är totalt dumma i huvet.. jag HAR barn på den förskolan, jag VA där på möten osv.. Det är uppenbart att det rör sig om smuts kastning, inget annat. Meron har varit en tillgång för ALLA barn och jag skulle lämna mina barn i hans händer vilken dag som helst. Har ni ens läst rapporterna? har ni en aning om vem denna knäppa morsa är?? antar att ni är amatör tyckare som de flesta som väljer att uttrycka sina åsikter på nätet. det finns personal på förskolan som vittnade under rättegången till hans fördel, dom kunde styrka teorin om att denna mamma hatat honom sen han kom dit. Hur kan en 5årig flicka veta hur det känns med en snopp om hon inte tidigare varit med om det?? Hur k0ommer det sig att tom flickans föräldrar (till den andra 5 åringen)intygar att deras dotter har vild fantasi??

varför ändrar mamman till den utsatta flickan sin historia hela tiden?? för fan gott folk, gå ut på stan med facklor och bränn häxor oxå!!! om min dotter kommit hem och sagt liknande saker skulle jag inte lämna henne till samma man dagen efter, men det kanske ni tycker e fullt normalt.. era jävla idioter, en oskyldig man har förstört sitt liv pga en idiot till morsa som hade sina barn där..

2011-07-06 @ 18:42:06
Postat av: robert

HEJ. NI PRATAR OM ATT DET EJ FINNS STÖD BEVIS OSV. VAD SÄGER NI OM MIN HISTORIA DÅ JAG BLEV DÖMD TROTS ATT MÅLSÄGANDE DRAGIT TILLBAKS SIN HISTORIA PLUS ATT JAG HAR LAGGT FRAM BEVIS SOM HELT FRIAR MEJ MEN ÄNDÅ BLIR JAG DÖMD. VAD GÖRA? HAR NÅGON NÅGOT FÖRSLAG?

OSKYLDIGTDOMD.BLOGG.SE

2011-12-18 @ 22:33:10
URL: http://oskyldigtdomd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0